Dacă ați petrecut ceva timp în medii de afaceri, probabil că ați auzit termenul KPI, dar este posibil să nu fiți conștient de cât de importanți pot fi KPI-urile pentru un departament de marketing . KPI înseamnă indicatorul cheie de performanță și este elementul critic pe care trebuie să-l urmăriți pentru a măsura progresul atins către un scop sau obiectiv.

KPI-urile de marketing sunt valorile și rezultatele care vă determină progresul către obiectivul unei campanii de marketing. Există sute de KPI-uri posibile de marketing și fiecare departament de marketing va urmări probabil o selecție diferită, în funcție de nevoile lor specifice. Cu toate acestea, mai mulți KPI sunt deosebit de importanți, indiferent de dimensiunea departamentului de marketing.

Aceste exemple de KPI de marketing ar trebui să facă lumină asupra celor mai importanți și obișnuiți KPI de marketing pe care departamentul dvs. de marketing ar trebui să îi urmărească.

  • Creșterea vânzărilor: creșterea vânzărilor oferă departamentelor de marketing o înțelegere de bază despre dacă eforturile lor pe canale și activități dau roade în mod colectiv.
  • ROI de marketing: ROI atribuit marketingului implică măsurarea cantității de profit pe care o generează fiecare activitate de marketing și este un KPI pe care fiecare departament de marketing va trebui să îl urmărească în mod constant.
  • Performanța marketingului prin e-mail: departamentele de marketing ar trebui să urmărească îndeaproape KPI-urile de marketing prin e-mail, inclusiv ratele de deschidere și dezabonări, precum și ratele de clic și de conversie.
  • Ratele de conversie ale paginii de destinație: ratele de conversie ale paginii de destinație oferă specialiștilor de marketing să înțeleagă cât de eficientă este mesajele lor în transformarea vizitatorilor site-ului în vânzări.
  • Trafic web organic: Măsurarea traficului web organic poate ajuta specialiștii în marketing să atingă obiectivele SEO și să determine ce cuvinte cheie ar trebui optimizate pentru a atinge aceste obiective.
  • Rețelele sociale: în timp ce KPI-urile rețelelor sociale sunt adesea privite ca statistici vanitare, ele pot indica starea de sănătate a mărcii atunci când includ aprecieri, distribuiri, urmăritori, clicuri și conversii.
  • Clienti potențiali: Fiecare element al pâlniei de marketing ar trebui să fie urmărit ca KPI, oferind departamentelor de marketing informații despre cât de bine își îndeplinesc obiectivele potențiale.
  • Valoarea de viață a clienților: atunci când specialiștii în marketing pot urmări valoarea de viață a clienților de-a lungul timpului, ei își pot da seama dacă acest segment important al bazei de clienți crește la ritmul dorit.

Alegerea KPI-urilor de marketing potrivite

Alegerea KPI-urilor de marketing potrivite pentru echipa ta este absolut esențială pentru a putea face progrese către obiectivele și obiectivele tale. În primul rând, va trebui să vă luați în considerare cu atenție obiectivele principale pe baza strategiei de marketing și a planului de marketing . De exemplu, un departament de marketing ar putea avea obiectivul de a crește clienții potențiali generați de activitățile de marketing cu 30% în următorul an. KPI-ul de marketing pentru acest obiectiv ar fi măsurarea creșterii generației de clienți potențiali atribuite de marketing lună la lună pentru a se asigura că creșterea de 30% va fi îndeplinită până la termenul limită.

De asemenea, va trebui să determinați software-ul și instrumentele de marketing de care veți avea nevoie pentru a măsura acești KPI, astfel încât să le puteți urmări corect de la început. Tabloul de bord de marketing potrivit poate ajuta un departament de marketing să analizeze detaliile granulare care le pot arăta ce funcționează, ce nu și cum pot ajusta cursul nu numai pentru a îndeplini KPI-urile, ci și a le zdrobi.